Bug #7380
abertoImpressão de reembolso
0%
Descrição
1 - Depois de confirmar o reembolso imprimir o recibo com o número de reembolso para identificação do mesmo
Ficheiros
Sub-tarefa
Tarefas relacionadas
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há 5 meses
- Atribuído a alterado de Sasha 柯竣耀 para Rodrigues Gustavo
Hi, we understand your requirement. We need to design the content and formatting of the receipt. Besides the refund number, do you need any other necessary information on the receipt? Please provide us with the local refund invoice template. Thanks for your cooperation.
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 5 meses
- Ficheiro RECIBO REEMBOLSO.mp4 RECIBO REEMBOLSO.mp4 adicionado
- Atribuído a alterado de Rodrigues Gustavo para Cissy 崔敬仪
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-2):
Hi, we understand your requirement. We need to design the content and formatting of the receipt. Besides the refund number, do you need any other necessary information on the receipt? Please provide us with the local refund invoice template. Thanks for your cooperation.
Olá, somente o número do reembolso e um titulo "Recibo de Reembolso" como o vídeo em anexo
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 5 meses
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-4):
Hi, hope you are doing fine.
We have understood your needs. Currently there are a lot of development needs, we will schedule the development as soon as possible according to the priority and urgency. I will contact you if there is any news.
Thanks
@Cissy 崔敬仪
Obrigado pelo retorno, os chamados aberto no projeto farmácia todos são de prioridade imediata, essas exigências são primordiais para a implantação do sistema no cliente
Atualizado por Wonder 黄德亮 há 5 meses
- Estado alterado de New para Follow up from Brazil
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 5 meses
- Estado alterado de Follow up from Brazil para Follow up from China
- Atribuído a alterado de Rodrigues Gustavo para kiki zeng
kiki zeng escreveu (#note-8):
@Rodrigues Gustavo @Lucas Lisboa lisboa
Good morning~
Already online, thank you for acceptance
Boa tarde a todos
Qual prazo para solução?
@henry 吴健 @Cissy 崔敬仪 @Lucas Lisboa
Obrigado
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há 5 meses
- Atribuído a alterado de kiki zeng para Rodrigues Gustavo
Hi,
This issue has been resolved. We have released with printing refund tickets. When you make a refund, the system will automatically print a ticket with the word “Refund” for you. Please test as per the original requirements and if your needs have been met, please "Resolved".
Thanks a lot.
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 5 meses
- Ficheiro impressão reembolso.mp4 impressão reembolso.mp4 adicionado
- Atribuído a alterado de Rodrigues Gustavo para Wonder 黄德亮
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-11):
Hi,
This issue has been resolved. We have released with printing refund tickets. When you make a refund, the system will automatically print a ticket with the word “Refund” for you. Please test as per the original requirements and if your needs have been met, please "Resolved".
Thanks a lot.
OLá
Efetuamos alguns testes, e a impressão do ticket de reembolso não funciona, existe alguma configuração a ser feita? procurei e não achei configuração.
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 4 meses
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-13):
Hi,
We are troubleshooting this bug and the deadline has been updated in this page.
Thanks.
Olá boa tarde,
O a impressão do reembolso está funcionando perfeitamente. Agora, como faço para receber no caixa este cupom de reembolso?
Obrigado
Atualizado por kiki zeng há 4 meses
Bom dia, registre um voucher para o mesmo preço por meio do formulário de devolução, você pode comprar o mesmo preço de mercadorias; registre o fluxo de transações relacionadas às instruções correspondentes, planejamento de demanda
11月28日会议已沟通:
记录一个通过退货单子换同等价格的代金券,可以购买同等价位商品 ;记录流水交易相关有对应的说明,需求策划
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 4 meses
kiki zeng escreveu (#note-15):
Bom dia, registre um voucher para o mesmo preço por meio do formulário de devolução, você pode comprar o mesmo preço de mercadorias; registre o fluxo de transações relacionadas às instruções correspondentes, planejamento de demanda
11月28日会议已沟通:
记录一个通过退货单子换同等价格的代金券,可以购买同等价位商品 ;记录流水交易相关有对应的说明,需求策划
Boa tarde a todos
Tem previsão de resolução? Pois já estamos implantando as farmácias e precisamos de um prazo para dar continuidade as implantações.
@Lucas Lisboa @Cissy 崔敬仪 @henry 吴健
Obrigado
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há 4 meses
- Atribuído a alterado de Cole 王翠 para Rodrigues Gustavo
Hi, hope you are doing well
We understand your desire to use the coupon as a way to get a refund. Our suggestion is as follows:
1. You can use the ‘membership recharge’ method to achieve the purpose.
Scenario Demonstration: When you need to issue a coupon for a refund, the cashier negotiates with the customer to enrol them in a membership and top up the amount to be refunded so that they can spend it at any time. This solution can not only activate new members for merchants, but also meet the purpose of merchants to stimulate customers to spend money again.
2. We can plan a new refund activity: refund coupons. However, this solution takes a long time and has some limitations: 1. Only paper coupons can be printed for non-members. 2. The use of write-off coupons is very complex.
We can discuss in the next meeting.
Thanks a lot.
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 4 meses
- Atribuído a alterado de Rodrigues Gustavo para Wonder 黄德亮
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-19):
Hi, hope you are doing well
We understand your desire to use the coupon as a way to get a refund. Our suggestion is as follows:
1. You can use the ‘membership recharge’ method to achieve the purpose.
Scenario Demonstration: When you need to issue a coupon for a refund, the cashier negotiates with the customer to enrol them in a membership and top up the amount to be refunded so that they can spend it at any time. This solution can not only activate new members for merchants, but also meet the purpose of merchants to stimulate customers to spend money again.
2. We can plan a new refund activity: refund coupons. However, this solution takes a long time and has some limitations: 1. Only paper coupons can be printed for non-members. 2. The use of write-off coupons is very complex.
We can discuss in the next meeting.
Thanks a lot.
Boa tarde a todos
Falamos deste assunto em reunião, qual prazo para solução
@Lucas Lisboa @Cissy 崔敬仪 @henry 吴健
Obrigado
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 2 meses
- Ficheiro 7380 (1).mp4 7380 (1).mp4 adicionado
- Ficheiro 7380.rar 7380.rar adicionado
- Atribuído a alterado de Rodrigues Gustavo para Wonder 黄德亮
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-24):
Hi, hope you are doing well
This issue has been released already. Please test according to the Redmine content and google version guide. If there is no problems, please "resolved". If not, feel free to contact me.
Thanks a lot.
Boa tarde a todos
Após testes o resultado não foi satisfatório segue vídeo:
1 - Os botões de pagamento tem que ser otimizados para caberem na tela de pagamento;
2 - Após escanear o código do reembolso aparece mensagem de erro "o pedido não pode ser cancelado"?;
3 - Não finaliza o recebimento do reembolso;
4 - Após efetuar um reembolso, não está debitando no valor do caixa.
@Lucas Lisboa @henry 吴健 @Cissy 崔敬仪
Obrigado
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há 2 meses
Hi, hope you are doing well
I think there is a deviation in our understanding of the logic of this feature and I have attached text to clarify and answer your concerns.
According to the requirements we discussed at the meeting, the feature is intended to be used in a business situation where the merchant doesn't want to actually give the customer a refund, but instead uses the purchase amount to be credited against the next purchase. (See google docs for details on this feature)
I'll give you an example:
Customer Nina spends $10 for the first time and asks for a refund. After negotiation with Nina, the merchant allows Nina to spend $10 off instead of a direct refund the next time he comes to the store, and when Nina enters the store again to spend $15, he presents his $10 receipt for credit. At this point, Nina only needs to pay another $5.
Merchants at this time do not need to $10 of the refund operation, only in the settlement of the “consumption credit” way, scanning the receipt's barcode for credit. After all the payments are completed, because it is not a refund operation, so the system will only record the second purchase of $5.
Based on this logic, the refunded receipt cannot be credited. The receipt that has been credited cannot be refunded either.
Now, I will answer your concerns below:
1. Because there are currently a large number of payment methods, we have used a scrolling view for aesthetics. We can design it again, but it will still take time. If it does not affect the normal operation of the merchant, this requirement may be canceled first. (We have subsequent plans to revamp the page style as a whole, and we can take this into consideration at that time.)
2. The error message is due to the fact that you made a refund first. The reason for this is explained in the text above.
3. I don't really understand the phrase "Não finaliza o recebimento do reembolso;".
4. This problem is the one shown in video "7380 (1)", right?
You can first check what method of payment this order was made. Because the system logic is to prioritize the return of the payment by the original payment method.
If there are also some doubts, feel free to contact us. And also it's possible to plan a meeting after our vacation, just leave a message to me by Phiz.
Thanks a lot.
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 2 meses
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-26):
Hi, hope you are doing well
I think there is a deviation in our understanding of the logic of this feature and I have attached text to clarify and answer your concerns.
According to the requirements we discussed at the meeting, the feature is intended to be used in a business situation where the merchant doesn't want to actually give the customer a refund, but instead uses the purchase amount to be credited against the next purchase. (See google docs for details on this feature)
I'll give you an example:
Customer Nina spends $10 for the first time and asks for a refund. After negotiation with Nina, the merchant allows Nina to spend $10 off instead of a direct refund the next time he comes to the store, and when Nina enters the store again to spend $15, he presents his $10 receipt for credit. At this point, Nina only needs to pay another $5.
Merchants at this time do not need to $10 of the refund operation, only in the settlement of the “consumption credit” way, scanning the receipt's barcode for credit. After all the payments are completed, because it is not a refund operation, so the system will only record the second purchase of $5.Based on this logic, the refunded receipt cannot be credited. The receipt that has been credited cannot be refunded either.
Now, I will answer your concerns below:
1. Because there are currently a large number of payment methods, we have used a scrolling view for aesthetics. We can design it again, but it will still take time. If it does not affect the normal operation of the merchant, this requirement may be canceled first. (We have subsequent plans to revamp the page style as a whole, and we can take this into consideration at that time.)
2. The error message is due to the fact that you made a refund first. The reason for this is explained in the text above.
3. I don't really understand the phrase "Não finaliza o recebimento do reembolso;".
4. This problem is the one shown in video "7380 (1)", right?
You can first check what method of payment this order was made. Because the system logic is to prioritize the return of the payment by the original payment method.If there are also some doubts, feel free to contact us. And also it's possible to plan a meeting after our vacation, just leave a message to me by Phiz.
Thanks a lot.
Boa tarde a todos
Entendi a lógica, está funcionando, parabéns ao envolvidos, mas...
Temos a seguinte situação.
- Cliente comprou o produto, foi impressa a NFcE e o recibo, cliente retornou solicitando um reembolso para comprar outro produto.
- Ao escanear o recibo em "Compensação de consumo", o sistema tem que cancelar a NFcE referente a primeira compra e emitir a NFcE do produto escolhido.
Segue vídeo. https://drive.google.com/file/d/19gWEPELuzTJ-5-9nj34VzOHA_UwHLrju/view?usp=sharing
@Cissy 崔敬仪 @henry 吴健 @Lucas Lisboa
Obrigado
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há 2 meses
Hi, hope you are doing well
I'm so sorry that the payment confirmation popup was a bug. We made the change. Once you have scanned the barcode, press the keyboard "Enter" to confirm the payment directly. You can check and test it again.
However, I didn't understand clearly "- Cliente comprou o produto, foi impressa a NFcE e o recibo, cliente retornou solicitando um reembolso para comprar outro produto.". Does exist any questions here in this situation?
Regarding "- Ao escanear o recibo em "Compensação de consumo", o sistema tem que cancelar a NFcE referente a primeira compra e emitir a NFcE do produto escolhido.", Once the credit is confirmed, the system will automatically cancel the nfce for the first purchase. And also there is no change to the nfce process for the current purchase (the second purchase). You can still issue invoices as normal.
Thanks a lot.
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 2 meses
- Atribuído a alterado de Rodrigues Gustavo para Wonder 黄德亮
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-28):
Hi, hope you are doing well
I'm so sorry that the payment confirmation popup was a bug. We made the change. Once you have scanned the barcode, press the keyboard "Enter" to confirm the payment directly. You can check and test it again.
However, I didn't understand clearly "- Cliente comprou o produto, foi impressa a NFcE e o recibo, cliente retornou solicitando um reembolso para comprar outro produto.". Does exist any questions here in this situation?
Regarding "- Ao escanear o recibo em "Compensação de consumo", o sistema tem que cancelar a NFcE referente a primeira compra e emitir a NFcE do produto escolhido.", Once the credit is confirmed, the system will automatically cancel the nfce for the first purchase. And also there is no change to the nfce process for the current purchase (the second purchase). You can still issue invoices as normal.
Thanks a lot.
Boa noite a todos,
Precisamos nos reunir para discutir este ponto da impressão da NFcE e cancelamento da NFce.
@Lucas Lisboa @henry 吴健 @Cissy 崔敬仪
Obrigado
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há aproximadamente 2 meses
Hi, hope you are doing well
Ok. Waiting for your meeting. Feel free to contact me.
Thanks a lot.
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há aproximadamente 2 meses
- Data de fim alterado de 20/01/2025 para 24/02/2025
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há aproximadamente 1 mês
- Atribuído a alterado de Wonder 黄德亮 para Rodrigues Gustavo
Atualizado por Rodrigues Gustavo há aproximadamente 1 mês
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-31):
Hi, hope you are doing well
Ok. Waiting for your meeting. Feel free to contact me.
Thanks a lot.
Boa tarde a todos
versão 45 não está funcionando a compensação de consumo
segue vídeo
@Lucas Lisboa @henry 吴健 @Cissy 崔敬仪
Obrigado
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há aproximadamente 1 mês
- Atribuído a alterado de Wonder 黄德亮 para Rodrigues Gustavo
Hi, hope you are doing well
This is because the amount of your ticket used for credit is less than R$10, which is showing in the tip in the system. If you want to credit 10, you must use the amount more than 10,or equal a 10. This point dosen't be changed.
Thanks a lot.
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há aproximadamente 1 mês
Hi, hope you are doing well
We explained this issue on our last meeting 26th. If there is no problem, please "Resolved" it. Feel free to contact me.
Thanks a lot.
Atualizado por Rodrigues Gustavo há aproximadamente 1 mês
- Ficheiro 202522759e802d8-d5d5-4baf-8616-c0119e9c49f6.mov 202522759e802d8-d5d5-4baf-8616-c0119e9c49f6.mov adicionado
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-36):
Hi, hope you are doing well
We explained this issue on our last meeting 26th. If there is no problem, please "Resolved" it. Feel free to contact me.
Thanks a lot.
Bom dia a todos
Não está aceitando finalizar a venda com 2 cartões (débito e crédito)
Segue vídeo.
@henry 吴健 @Lucas Lisboa @Cissy 崔敬仪
Obrigado
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há aproximadamente 1 mês
- Estado alterado de Follow up from Brazil para Follow up from China
- Atribuído a alterado de Rodrigues Gustavo para Cissy 崔敬仪
Hi, hope you are doing well
I think I get what your mean. Yes, even if the "Other payment" method is chosen, the system should not merge the records into one; instead, they should be recorded separately. We will fix this problem. If there is a deadline, I will update here inmediatly.
Thanks a lot.
Atualizado por Rodrigues Gustavo há aproximadamente 1 mês
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-38):
Hi, hope you are doing well
I think I get what your mean. Yes, even if the "Other payment" method is chosen, the system should not merge the records into one; instead, they should be recorded separately. We will fix this problem. If there is a deadline, I will update here inmediatly.
Thanks a lot.
Boa tarde a todos
Não tem como registrar separadamente, esta opção é inviável, isso tras transtorno ao cliente em ter que ficar excluindo produtos da venda recebendo apenas um cartão e depois lançar os outros produtos e receber com outros cartões.
A versão anterior funcionava normalmente a opção de receber mais de 2 cartões
Precisamos de uma solução urgente, preciso atualizar os clientes ativos por conta dos outros chamados que foram resolvidos.
@Cissy 崔敬仪 @Lucas Lisboa @henry 吴健
Obnrigado
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há aproximadamente 1 mês
- Data de fim alterado de 24/02/2025 para 11/03/2025
Atualizado por Cissy 崔敬仪 há aproximadamente 1 mês
Hi, hope you are doing well
I didn't understand clearly what is the meaning "isso tras transtorno ao cliente em ter que ficar excluindo produtos da venda recebendo apenas um cartão e depois lançar os outros produtos e receber com outros cartões."
I think the problem is that the use of "other payments" cannot be combined. Current situation is the system combined and recorded “Other Payments”in one method. However, should be recorded separately according to the specific method assigned by the backend.
We can clearfy the problem together and discuss a urgent solution in tomorrow meeting.
Thanks a lot.
Atualizado por Rodrigues Gustavo há 28 dias
- Estado alterado de Follow up from Brazil para Resolved
Cissy 崔敬仪 escreveu (#note-42):
Hi, hope you are doing well
We released Pdv's new version to solve this issue. Please download and check.
Thanks a lot.
Boa tarde a todos
Testes realizados com sucesso, parabens a todos os envolvidos
@Cissy 崔敬仪 @henry 吴健 @Lucas Lisboa
\obrigado